Saturday, May 2, 2009

KRU


Baru2 ni bila gua baca paper..byk bende yang melekat dlm kepala..
Paling terbaek,pasal KRU dan pembinaan studionya..
Fuh!!memang terbaek..

Jarang orang Melayu yang ade visi dan misi mcm KRU ni..
Projek mega industri hiburan,sapa yang berani beb!!
Semua org kata,"industri kite kecik,x leh g mana"...
"industri kite ni terhad,x leh cari makan"...
"nak buat apa melabur dalam industri filem ni,x pulang modal.."

Tapi tu sume cakap2 Melayu..
Kalo da malas tu,cakap je la..
Kalo penakut tu,tak yah la mengarut..

Tapi,bila KRU da mulakan projek ni..
Gua rasa ramai yang terbeliak...
Bukanlah gua nak puji sangat or minat sangat KRU ni..
Tapi,at least dia da bukak satu dimensi baru untuk orang Melayu..
Untuk industri hiburan khususnya..
Walaupun gua x tahu apa orientasi sebenar dieorg bukak bende ni..
nak tak nak,kite kene akui dan hargai apa kebaikan orang..

Studio canggih yang bakal siap 2010 ni,memang lengkap..
Ala2 HOLLYWOOD punye style la..
Teknologi tinggi dan futuristic..Full HD bakal di terapkan..
Pasni xda alasan la napa filem melayu x hebat..
Bende dah ada,tgl idea je yang nak di salurkan..
Mungkin byk citer2 animasi yang bagus akan di keluarkan..
Ataupun citer2 sulaman 3d..

Bagi gua,apa yang KRU buat ni..
Memangla dieorg nak buat duit,xkan nak buat utk rugi kan..
Tapi,gua rasa satu bende yang sangat hebat dan sangat2 diperlukan pada masa ini..
,dan suntikan baru untuk industri negara kite..sampai bila kite nk tgl kt tampuk lm..
tumpng negara org tuk pinjm teknologi..proses kaler la,sound editing la..

Jarang ada orang Melayu yang berpikiran ini..
Cuma,gua harapkan,KRU or mana2 pihak nanti,dapatla menggunakan
kelebihan ini sebaik2 nya..

Last sekali,syabas KRU!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

Mohd Naufal Bin Abdul Kadir said...

itu dia tokoh2 seorang broadcaster bila dah membuka hujahnya... bidang2 lain jatuh tenggelam.. hidop emie...
hhuhuhu... aku raser istilah jarang tidak tepat... TIDAK ADA.. aku raser xde untuk golongan melayu membina sesuatu yang mega..
huhuhuh

emi riquelmi said...

hahaha..apa da..tu la..ni kire permulaan untuk industri la..

Powered By Blogger

About Me

My photo
Cerita Dia,Kamu Dan Aku..Kita Himpunkannya Menjadi Satu..

Lalulintas Daa..