Thursday, August 7, 2008

Ada gaya beb..


Panduan: Anda di nasihatkan membaca dalam keadaan tangan menupang dagu untuk menimbulkan mood membaca..Kalo ade makanan choki2 pun bleh gak..



Lokasi: dalam tren,di atas railway Keretapi Tanah Melayu..Bt3
Suasana: Tenang tapi panas sket..
Subjek Utama: Seorang lelaki separuh abad yang style..( identitinya tak tahula)


Hari ini,gua decide nak balik Seremban serta merta..
Atas alasan; boring dowh,takde pe nak buat kat Puncak..
Jadi tanpa segan silu dengan pak guard,gua balikla naik tren kat batu 3..
Sampai dalam tren, gua tengok kiri kanan orang semua buat hal masing-masing..
Adeh,bosannya..Kenapa Malaysia bosan plak hari ni..Tanpa rasa kesian pada drebar tren tu,gua lelapla,nak wat pe lagikan?.

Gua terjaga je,tengok orang da berebut nak keluar tren..
Napa plak nih,gua tengok mamat sebelah pun kelam kabut..Siap pijak kasut gua lak tu..Kureng..Napa korang kelam kabut ni,tren nak meletup ke?Or ade rompakan bersenjata plak?
Oh,rupanya da sampai..Kl sentral..Macam malas nak tukar tren..
Tapi tak leh,jap gi tren tu angkut gua gi sentul plak..

Gua pun turun,tukar tren..Sampai dalam tren,orang da ramai da,gua kene berdiri..Semua orang tak kesian ke kat gua yang mengantuk ni,bagila gua duduk..Tapi kali ni lain,sume orang pandang gua nih..Adoi,ni mesti ade yang tak kene ni..Ah,abaikan.
Sampai Salak Selatan,dapatla gua duduk sebelah amoi..lawa gak
hehe..
Pastu ade 2 orang lelaki naik gak,umo dalam lingkungan 60 an kot..haa,ni yang gua nak cerita dengan lu orang nihh..sorang melayu and sorang lagi india..

X payah suspen mahupun ballpen.xde mende pun..
Tren jalan..
Perkataan pertama yang gua dengar dari laki melayu tu, "Fuck!".
Maaakk aih,terkojut pakcik..
Sejak dari tu,perkataan tu la yang jadi perkataan wajibul dalam perbualan dieorg..

Tetibe,tren behenti..
Gua ingat kejap,tapi rupanya tren rosak..
Adehh..time ni la dia nak wat hal..
Wat la hal trip pas ni kalo tak pun..
So,penumpang yang ade dalam tu terperangkap kat tetengah railway tu..
ramai yang merungut..termasukla gua beb..Yela,takkan gua nak menyanyi lagu 'Kalo Anda Gembira Tepuk Tangan' lak..
mahu kene baling ke bawah kang..

"Fucking Train!!".. sesapa please call that son of a bitch now!!You are wasting my time fucker!! org tua tadi jerit..
Kat sebelah gua je orang tua tu..Asik nak fuck kan orang je keje dia..
Giler langsi style dia..
Lama gak tersangkut ni,da setengah jam da..Macam citer Titanic plak rasanya
Tunggu untuk di selamatkan..Nak je gua cakap kat amoi tu, "U jump, i jump"..
tapi memandang muka dia masam mencuka,tak jadila beb..Gua xnak sarapan pelempang pagi ni.

Orang tua tadi bukak plak citer pasal bisnes dia..
Pergghh,bisnes main Brunei-Malaysia-Singapore je beb..
Terpegun gua dengar nih..
Bisnes kapal rasanya..
Gua pun dengar je la citer dia,pom pang pom pang..
Tp perkataan paling banyak kluar,Fuck,bullshit,bitch..tu je

Suara dia sorang je dengar dalam train,kami yang lain ni mcm pekerja dia dah.
Mendengar je.
Gua plak,memang tekun dengar..Gua minat dengar citer org2 tua pasal bisnes ni..
Gua kan yang nk jadi binesman tu..x ingat??
Pastu dengan selamba je dia nyala dia punya cigar dalam tren..Lu dapat bayangkan??
Perghh,memang gua respect and suspect la dgn dia..
tapi dia ni yang ok nya,ramah..muka je macam singa..
Habis gadis-gadis di tanya nya,selamber je dia..

Siap tanya gua pasal ekonomi tuh..
gua yang xde pehal ni,tetibe involve plak..
Gua dahla tak tahu ape pasal bisnes..
Gua yes,no,alrite kan sudahh..

Dah sejam,barula keretapi baru sampai untuk selamatkan kiteorg.
apelagi,sume terjunla and panjat tren baru tu.
termasuk si tua tadi,nak tergelak plak gua tengok dia panjat.
Dengan kasut koboinye,suit formal nya..
Gua tolong gak makcik yang ade anak kecik tu panjat,kesian dia..

Gua amik posisi dekat dengan si tua tu..
saje je gua nak dengar citer die..
Tak habis habis dia mencarut tuh..
Macam macam lagi dia citer,tak tahula gebang or betulkan..

Sampai je kat stesen UKM,dia turun..
'Time to get out,boy..'dia ckp kat member dia..
Dengan yakin je dia melangkah kluar dari tren..
Semua orang tenguk dia beb,macam artis..
Nak je gua bangun tepuk tangan..hahaha

Bagi gua,si tua tu memang ade style la..gua suke gak tengok style die..
Tinggi,kurus..
pastu rambut,misai,janggut,jambang one set putih..
pakaian,smartla..pakai lak kasut kulit ala2 koboi..
Gua tahu kasut tu mahal..smart beb..
pastu gaya dia bercakap sume,memang style bisnesman yang berjaya la.
Kalo pun kotor skit,tapi style.
Memang dia si tua yang ada gayala la.Dapat bayangkan?
Gua tak pandai nak melukis,kalo tak gua lukis bagi lu orang tengok..
Phone gua plak jenis 3310 i,xde kamera..xleh amik pic..( gua bukan gay,gua minat style die je wei)
Bisnesman..Ada kharisma..
Gua nak jadi mcm dia lak lah..

Gua pun meneruskan perjalanan.
Semakin nak sampai Seremban,
Semakin kosong tren..
Gua pun amikla kesempatan untuk pandang-pandang..
Gua pun terpandangla plak sorang awek ni..
Fuh,lawa,menarik,tertarik beb..
Nak je gua pergi kat dia,nyanya, 'hey si gadis yang manis,senyum di bibir terlukis",
lebih kurang macam tula liriknya.
Gua tak tipu..Gua curi pandang,sniper dia skali..
Dia perasan plak..kantoi,tapi dia senyum kat gua..
Malaysia..Dia senyum kat gua..Lu orang dengar x??

Gua sniper skali lagi,dia pandang and senyum lagi..
Malang gua..gua tengok ade beberapa mat indon tengah melakukan perkara yang sama macam gua buat..
Adeh,memandangkan mat-mat indon tu beriya,gua pun bagila line kat Mas Joko tu..
Gua wat bodoh tak tahu apa jadi kat awek tuh..
sampaila Seremban...Adeh!!
Tamat..

10 comments:

Hakim Nasir said...
This comment has been removed by the author.
Hakim Nasir said...

berwajah baru!aku baca smpai terlelap tadi! lama underReconstruction,ko tiap malam main cs mencari idea. alih2 pakcik atas tren menimbulkan ilham,,ke ko dah amik no hp pakcik tu emi? sugar daddy dowh!

emi riquelmi said...
This comment has been removed by the author.
emi riquelmi said...

akim: hahaha..aku da agak da,mesti
kontroversi..hehe..
tp org tua tu style dowh.

Ridy Anwar said...

emi balik puncak nanti mesti kasi cerita pasal itu pak cik stylo saya baca pon saya dah boleh bayang-bayang dalam kepala otak macam mana dia punya stylo.


p/s kita buat lakonan semula nanti dlm bilik.hahaha

emi riquelmi said...

ridi: Betul di,gua x tipu sama lu..
Kalo lu pernah tgk citer
hindustan,yg slalu nama dia
Thakur yg jahat tu..ha mcm
tu la dia..ala2 gengster skit

Joe Moktar said...

aku tgelak bce lu nye entri..amat mnarikla dgn wajah n gaya bru..keep up a gud work bro..mmberi inspirasi kpd gua utk mncuba dlm mse tdekat bru versatile kn..bagus bro..bkn senang nih

emi riquelmi said...

Zul : thanx zul..xpe,sama2 kita improve and jalan kedepan

wawad said...

aku dok bayangkan gak cena rupa uncle 2...mcm en rajib j...ni lagi 1 ni..nurul tau ka pasai sniper2 orang 2?satgi epul guna modal utk jadi hero cena?belubang katil 2 kena tumbuk..

emi riquelmi said...

pawad :nakal pawad ni..

Powered By Blogger

About Me

My photo
Cerita Dia,Kamu Dan Aku..Kita Himpunkannya Menjadi Satu..

Lalulintas Daa..