Sunday, August 31, 2008

Merdeka Di Bumi Sendiri..






Merdeka!!Merdeka!!Merdeka!!
Ni la yang gua dok laung2 kan malam tadi..
Gua celebrate merdeka tahun ni dengan family gua wey..
( Baik sebenarnya gua nih..)
Dah lama gua x celebrate kat hometown gua..(agak lama gile)
Mlm td gua dengan family gua je..
Rasa plak mcm dulu2..(emo gak)

Gua rasa sambutan kat Seremban x kureng hebatnye..
blehla tahan..walau x sehebat tempat lain..
Tapi gua bangga dengan tempat gua..

Malam td,gua rasa bukan gua la..
Gua tetibe bertukar jadi patriotik..
tetibe bergelore plak jiwa merdeka..
Yela,selama ni gua celbrate dengan kengkawan..
Tp mlm td dengan family..
Kat tempat tu pun kebanyakan family yang datang.
(yela,remaja+couple+org mude mesti nk g tempt lain yg lagi happening)
Jadi gua rase tetibe nak jadi seorang yg sangat suci plak..
haha..Walau mata ligat memerhati yg tak patut diperhati..

Yang tak tahannye,mlm tadi gua bleh bergabung vokal dengan bebudak kecik
yang dok melaungkan merdeka!3x..X penah gua wat sblm nih..
semua bangsa ada..Beautiful moment..
Semua laungkan merdeka..Mana ade kite gaduh2..xde pun..

Mlm tu emcee nya ialah Ebby Yus dengan Helmi tha Gimmick..
Hidup gak mlm tu..
MB pun ade dtg..
Artis - Ramli Sarip,Hattan,Kopratasa,Blues gang,shikin..

Walau hujan tetap meriah..
Sampai la Negaraku dinyayikan sambil bendera di naikkan..
Meremang gua rase..
Acara kemuncak ialah bunge api (atau firework bg sesapa yg x paham bahase Mlayu)
Gile kalerful nya..cantik..indah..menawan..
Penutupnya?laungan merdeka 7 kali..
Haa,,amik ko..lautan sorakan mlm tu..
Gua pun mcm da tak sedar diri da gua rase..
Hiba,membara..dengar suara anak2 merdeka..

So,itula die story gua utk merdeka thn ni..
Gua rasa ini adalah mlm merdeka yg paling tggl kesan kat gua..
Sangat patriotik gua..
Gua pun pelikla..tak tahu napa..
Tapi,gua bsyukur sbb gua masih ade rase mcm tu..
Gua sesgtlah risau kalo2 gua dah takde rase mcm tu..tul kan?

jadi..Selamat Hari Merdeka kepada yg benar2 rasa diri mereka adalah
rakyat Malaysia..Moga Tuhan bg kite kbahagiaan..

Ca Alip Bot..

No comments:

Powered By Blogger

About Me

My photo
Cerita Dia,Kamu Dan Aku..Kita Himpunkannya Menjadi Satu..

Lalulintas Daa..